Taking Back the Legislature
Since spring 2019, tens of thousands of mostly young Hong Kong citizens have been protesting against the takeover by China. Initially they opposed the introduction of a new extradition law, which jeopardizes Hong Kong’s independence and threatens to subject critics to strict Chinese rules.
On July 1, protesters stormed the Legislative Council Complex. Anonymous activists filmed the run-up to the assault from the inside, resulting in this turbulent and compelling visual account. With umbrellas to protect them against police rubber bullets, the protesters prepare for battle.