Blue Highways. Voices of the Other America
BLUE HIGHWAYS is a trip into rural America and finds its inspiration in the book of the same name, written by partly Native American writer William Least-Heat Moon. Blue highways used to refer to the secondary roads indicated on maps in the 1950’s, which connected smaller and more isolated communities and towns. Over the years, these places have come to represent a more authentic version of America, a collective imagination held of America for over two generations now. BLUE HIGHWAYS becomes a metaphor for the schizophrenia of a country that has lost its bearings as never before, just like the rural America lost them somewhere between John Steinbeck and Jerry Springer, but in which ignorant Puritanism still rubs shoulders with an unfailing ideal of freedom. With George W. Bush’s attacks, the United States has never been so hated, the American dream so damaged, gradually transformed into a forced pride. BLUE HIGHWAYS is a journey through the American province: from the north-west (the badlands of Montana and Wyoming) to the deserts of the south; from the immense plains of Texas to the Midwest, in order to end in the swamps of Louisiana and the sea of Florida.