Blue Highways. Voices of the Other America
BLUE HIGHWAYS is een tocht door landelijk Amerika die geïnspireerd is door het gelijknamige boek van de deels Indiaanse schrijver William Least-Heat Moon. Blue highways waren op kaarten in de jaren vijftig de B-wegen die de kleinere, meer geïsoleerde dorpen en stadjes met elkaar verbonden. In de loop der jaren zijn deze plekken komen te staan voor een authentiekere versie van Amerika, een collectieve fantasie van het land die nu al ruim twee generaties bestaat. BLUE HIGHWAYS is een reis door de Amerikaanse provincie: van het noordwesten tot de woestijnen in het zuiden; van de immense vlakten van Texas tot het Midwesten, om te eindigen in de moeraslanden van Louisiana en de zee bij Florida.