Brilliant Noise
A sweltering animation with satellite images of the sun. Its most stunning, unseen moments possess an overwhelming power. Changes in light intensity have been translated onto the soundtrack. is the result of five months of research of the filmmakers, as part of an artist in residence programme at the NASA Space Science Laboratories. The filmmakers went through hundreds of thousands of computer files to make their sophisticated selection of images. They chose to retain the rough images: grainy, contrasty and unpredictable. They will blow you out of your seat with hidden powers of energetic particles and a scattering white rain of solar wind.