Koyaanisqatsi
"Life out of balance" is what Koyaanisqatsi allegedly means in the language of the North American Hopi Indians. Collaborating with Philip Glass (soundtrack) and co-screenwriter Ron Fricke (cinematography), Godfrey Reggio made this famous visual essay in 1982 about life in North America. It took three years to shoot the images and another three years to edit them and compose the soundtrack. It was the first film that told its story without a plot or comment.