Koyaanisqatsi
'Het leven uit balans' zou Koyaanisqatsi betekenen in de taal van Noord-Amerikaanse Hopi-Indianen. Volgens de film is de mens zijn technologie geworden: alle menselijke activiteit wordt gestuurd door de technologie die hij ontwikkelde. Dit hypnotiserende beeldessay uit 1982 was de eerste film die zijn verhaal vertelde zonder plot en zonder commentaar.