Pink Saris
"If you're shy, you'll die," preaches Sampat, the eloquent leader of the Gulabi Gang. For the past 20 years, she has been battling for women's rights in northern India. We follow her on her journey as she visits many families, giving them a lash of her sharp tongue if she discovers that they have beaten their daughter or kicked her out of the house. Often, the caste system is at the root of family and relationship misery. Sampat believes that the problems are fundamentally caused by the religion adhered to by the lowest caste, the "Untouchables." She does everything in her power to break up the tradition and the caste system. She approaches groups of men in a raging fury, seeking compensation, and gives fiery advice to the female onlookers: "When a man goes wrong, give him a beating." Sampat is evidently something of a Mother Teresa to these runaway or disowned girls, and she is evidently fully aware of that fact: "If you didn't have me, who would wipe your tears?" It is only when Sampat's husband starts to have enough of his wife's celebrity status that we see her vulnerable side for the first time.