{The And} VR
The setup is simple: a mother on the left, her daughter on the right and a stack of cards between them. In the VR documentary {The And} VR, the women take turns confronting each other with questions they read from the cards. These questions relate to the times in their lives that are the most difficult to talk about. Single mother Anne was a raging alcoholic for six years and almost died. At the time, her daughter Reade was a teenager dealing with loneliness, stress and uncertainty. Though the subject matter isn't usual dinner table fare, they find that they can confront and solve issues with the right approach. The creators behind {The And} VR previously used split screen for a short online documentary that allowed viewers to choose who they wanted to watch. Now implemented in a series of short documentaries in virtual reality, the effect is even more natural and gripping as you witness a brutally honest and ultimately reconciliatory conversation. On-site reservation required.