JovannaForFuture
Sometimes Jovanna longs for a little dessert, even if it’s in a plastic container. At times like these, she thinks it’s stupid that she has to take the climate into consideration in whatever she wants to do. But everything this Dutch girl says, and the way she lives, shows that she does exactly that. She doesn’t eat meat, and she and her family live in an “earthship,” where they generate all the energy they use. And Jovanna goes on climate strike every Friday, right in the center of town.
Like thousands of young people around the world, she was inspired by climate activist Greta Thunberg. Children can’t vote, so going on strike is the only way to make their voices heard. There are brief appearances from young bloggers from Australia, Curaçao and Japan, who all believe that something has to change. After summer vacation Jovanna is going to high school, and she won’t be allowed to strike anymore. So when will the grownups finally start doing something?