Bury Me, My Love
This surprising, interactive smartphone app was developed as a game in which the user takes on the role of Majd from Syria, whose young wife Nour is trying to leave the country. The aim is to get Nour safely to an EU country, where she can claim political asylum, and where Majd can later join her. She starts her journey with a few thousand euros in her pocket and her most valuable possession, her phone. You, her husband, are her major source of support, advice and knowledge. You carry on intensive WhatsApp conversations with her. The app offers a real-time mode, including push messages, or you can choose an accelerated version. You'll pretty regularly be confronted with dilemmas, and you'll have to make choices, potentially with far-reaching consequences. After all, you bear responsibility for the welfare of your fictional spouse. And even though you know she's a fictional character, whenever the phone buzzes, you really hope she's safe.