Bunch of Kunst
Deejay-musician Andrew Fearns’s laptop rests on a stack of beer crates, a sticker of a raised middle finger on the open lid. Just occasionally he taps a key with one hand, a beer in the other, as he shakes his head to the rhythm. Standing next to him is singer Jason Williamson, spitting his street-poetic lyrics into the microphone. These are the unforgettable Sleaford Mods, a duo from Nottingham, England who broke through a couple of years ago. Known to some as "the voice of Britain"—a Britain of unemployment, cutbacks, the daily grind and getting wasted on weekends—these two fortysomethings concoct a heady mix of energetic punk and raw rap lyricism. They also want to have as little to do with the music industry as possible. In Bunch of Kunst, we see that their sound and message are catching on outside Britain as well, as we follow the band and their manager over the course of two years to recording sessions and shows at home and abroad. One 54-year-old fan gives them the ultimate accolade: "It was the best gig since I saw the Sex Pistols in '77."