Gitti
Sprightly 70-year-old East German Brigitte -- Scorpio, early riser, mother of four, former seamstress and shop assistant -- is looking for a husband: someone not too old, not too short, not too heavy, not too vulgar, not a smoker, not a Leo (because they are too arrogant), preferably not a policeman, and definitely not a construction worker. In the pinkish-red interior of her home, a glass of wine at hand, she giggles with friends about the letters sent in response to her personal ad. It gradually emerges just how many of these letters and men she has already gone through, and how much bad luck she has encountered in her love life: the father of her children who beat her, the mentally ill man who was separated from his wife. Even her great love Eddi, whom she spent 15 years with, had two other lovers. But despite all this, Gitti refuses to give up. Humor and optimism are what keep her going -- literally, it seems, when we see her hopping around the room to a love song. This is a carefully framed, intimate drama in which the film crew, who actually want to stay out of the picture, sometimes can't help but react to mischievous Gitti's infectious enthusiasm.