Echo of You
When Rene (86) buys flowers, he always thinks about what color his wife would have chosen if she were alive. This elderly Danish man, being interviewed about his life with a group of his contemporaries, spent more years of his life with his wife than he has alone.
In Echo of You, filmmaker Zara Zerny tenderly portrays nine elderly Danish people. They talk about their love lives, growing old, grief, and their perspectives on life and death. The eloquent, candid and sometimes poetic speakers are filmed at home, seated in a chair or in bed. Zerny intercuts these static shots with artistic, sometimes dreamy or abstract representations of their testimonies. Old home videos are also projected onto the interviewees, reflecting a different, bygone existence.
The interviews create a group portrait of a unique generation that will not be with us for much longer. With their passing, their stories will perish, along with the furnishings and objects they have valued for decades, ranging from wooden ceilings, voile curtains and pendulum clocks to double rows of framed photos of generations of their relatives and forebears.