The Moon Inside You
Diana is not the only one for whom the monthly period is no fun at all. Headaches, nausea, depression -- why is it so widely accepted that women all over the world should feel so lousy on a regular basis? And why is the subject still not openly discussed? With a keen sense of perspective, humor, and self-mockery, Diana goes in search of answers. The most wide-ranging theories put forward by anthropologists, psychologists, journalists, gynecologists, and belly-dance teachers are intercut with old-fashioned information films and animated clips. The connecting factor throughout the film is 11-year-old Dominika, who keeps the audience updated about her impending menstruation, bringing up all kinds of questions. Why is blue liquid used in advertisements for sanitary napkins? Is the pill being used to adjust our body's rhythm to that of a male-dominated society? Why do we bleed when, in nature, blood is synonymous with death? Diana's quest brings her a deeper understanding and appreciation of her body. And also of her moods, because as one expert claims, whereas women are sometimes perceived to be complaining during menstruation, it is actually the hormones giving them the courage to finally say what they really always thought.