Our Daily Bread
Ever seen a machine that shakes all the olives from a tree in 15 seconds? Our Daily Bread takes the viewer to places in Europe where our food is produced. Different production processes of various food items are addressed, from olives to steak and from tomatoes to salt. The sometimes shocking images show how conveyor belts, cutters and immense machines determine the rhythm of the process. People, animals and crops only seem to play a supporting role in the logistics of food production. As outsiders, we look at the activities of people who earn a living in this business. Our Daily Bread evokes questions about the consequences for man, animal and environment, and the desirability of modern production methods. Without comment or explanation, surreal scenes are dished up and the distance between consumer and product becomes almost tangible.