Dance for Me
Denmark produces lots of professional ballroom dancers - but everything depends on finding the right partner. In recent years, dancers are increasingly being brought in from Russia and other Eastern European countries to form the ideal dance couple. Fourteen-year-old Mie is one of Denmark's top dancers, and the Russian Egor lives with Mie and her mother. The duo appear to be perfect together. But Egor is having trouble adjusting to his new home, and Mie and her mother also have to get used to the new family member. Katrine Philp follows the young dancers during the thrilling competitions, at rehearsals, in the dressing room and also at home where Mie and Egor have been living for a year like brother and sister. The pair are working hard for the upcoming European dance championship, and so are their mothers. Talking on Skype, they're eagerly looking forward to their children's possible success. Egor and Mie have big ambitions themselves, but as the film shows, there's a lot more at stake for Egor.