Lutwi
Lutwi is 12, and he feels completely at home in the German city of Dortmund, where he has lived for the last four years. He loves playing soccer, he works hard at school, and he has friends in the area. But he still can’t call himself German – his family fled from Kosovo and there is a big chance they will be sent back there. It seems like the only thing letting them stay is the poor health of Lutwi’s mother, who was traumatized by the war. In this affectionate portrait, the camera follows Lutwi wherever he goes, whether that’s on the street having fun with a soccer ball, or at home where the atmosphere is much more serious. His parents speak little German, so Lutwi has to translate the government letters and the conversations with the lawyer about their imminent deportation. He finds his own way of dealing with this uncertain future.