Caballerango
Nando, a young horse wrangler in a rural Mexican village, has taken his own life following a disagreement with his father. Caballerango shows the boy’s family members and townspeople as they reckon with the new realities borne out of this inexplicable tragedy. Each account of Nando’s story reveals a different aspect of this rural town, which is deeply affected by modernization. The confrontation between the centuries-old ways of life and the modern-day world seems to be creating serious identity crises among the younger generation.
The story is told in a patient, observational style with methodical shots of the landscape, ranches, and of the two white horses, whom Nando and his father tended to. Those horses, the last to see Nando alive, connect us to an ethereal sensation of almost otherworldly mystical beings.