The Hangman
In the opinion of Shalom Nagar, a pious Israeli Jew, "Man is created to improve himself." He likes to scatter wise sayings about, which are based on the Tenach (the Jewish bible) and which we sometimes hear accompanying images of a cloudy blue sky. "We're in this world as tenants," Nagar says. "The only thing we take with us is our good deeds." In brief sections of archive footage, we also see the trial of Adolf Eichmann, the Nazi chief who organized the transportation of Jews to the concentration camps. In detail, Nagar tells us how he was a guard at this trial, and was eventually involved in Eichmann's execution in 1962. This turned out to be a watershed in Nagar's life; he became very religious, something that showed through in his friendly actions guarding prisoners taken during the Six-Day War in 1967. Alongside regular visits to the synagogue and living according to Jewish ritual, Nagar's religion means striving for simplicity and the practice of a meek and mild form of humanity. He constantly tries to see things from the points of view of non-Jewish inhabitants of Israel and the surrounding countries. He has nothing whatsoever good to say about Iranian leader Ahmadinejad, however: "To hell with him."