Earn a Living
The Cherokee Native Americans in North Carolina have been receiving a basic income for 20 years: half of the casino revenue in their land trust is shared equally among the population. In Tokyo, the statistics are rapidly veering in the opposite direction: overtime is the norm, and hundreds of people literally work themselves to death each year.
What happens when an NGO introduces a basic income in a Kenyan village? How realistic are the utopian ideas of the group of programmers who in the wake of bitcoin also want to create a “bitnation”? The interface in the interactive series Earn a Living translates this worldwide view to the value of money, time and work in your own society.