No Permanent Address
For No Permanent Address, Mark Boulos filmed the New People's Army (NPA), a revolutionary communist guerilla group hiding in the coconut groves in the Philippines. In the European Union and the United States, the NPA is considered a terrorist organization. With No Permanent Address, Boulos, who calls himself a Marxist filmmaker, examines their Maoist battle against the state but emphasizes the aspects of love and idealism. The video installation is about the persistence of communism beyond its supposed death.