Book of Miri
Miri is a young librarian who leads a second life on the Internet. She has created a glamorous alter ego on her blog using photographs and text. Miri likes nothing better than to pose wearing a funky dress or a cool pair of 1960s-style sunglasses. Click! And she's taken another great photo of herself. Click! And she's uploaded it to her blog. The blog is where the dream version of Miri lives. Nonetheless, things are not going so well in real life -- something she writes about quite openheartedly in her blog. She seems to find it easier to express her feelings online than in real life. Writing is a comfort to Miri, but she is still alone in her flat in a small town in Sweden. Directed by Katrine Philp, a student at the Danish Film School, this film mirrors Miri's extremely stylized blog, echoing its stifling atmosphere. We see Miri at work at the library, walled in by rows of books. And we feel that same claustrophobia when we see her at home, cut off and closed off, her face in the cold light of her computer screen.