Dutch Cocaine Factory
Through footage derived from a 16 cam self-surveillance videodiary we are swept into the pro-paranoia world view of Dutch Cocaine Factory. Champions league cocaine consumer Arend, a lawyer and a drugs scientist unveil a well-kept secret of the past, the Dutch Cocaine Factory. Until World War II, the Netherlands were the largest producer of quality cocaine in the world. An attempt to fair trade? What if cocaine production prices would not extend the price of coffee? Who surveys the surveillance? Arend seeks 'Solutions', while the decadent party feasts on (we visit the Wasteland and Erwin Olafs parties in Amsterdam). The power of the images, the structure of the film and the implausibility of the events are reminiscent of fiction, but performance artist Jeanette Groenendaal's documentary debut tells the truth and nothing but the truth.