Informant
Brandon Darby grew up in Texas surrounded by oil refineries, where, as he explains, wrongdoings are covered up. It was fertile ground for him to develop a strong sense of justice and an aversion to the abuse of power. This left-wing activist was involved in the founding of an organization that offers support to people living in those areas of New Orleans destroyed by Hurricane Katrina. His charisma, courage and grit made him a hero in the eyes of many. But in 2008, he had a rapid fall from grace in left-wing circles after it emerged that he had been working as an informant for the FBI. He was responsible for the arrest of two young men considered a threat to that year's Republican Convention - although they were actually probably incited by Darby himself. Informant tells the story of his life through interviews and reconstructions. The film's central figure has his say, but so do his current and former admirers and critics, who all provide a perspective on the man and his deeds. We get some fascinating insight into a man whose ideals and actions were meant to do good, but who is also utterly self-centered. He goed too far, with momentous consequences for all those involved.