Informant
Brandon Darby groeide op in Texas tussen de olieraffinaderijen, waar zoals hij zelf vertelt misstanden in de doofpot werden gestopt en waar hij al snel een sterk gevoel voor rechtvaardigheid en een afkeer voor machtsmisbruik ontwikkelde. Als links activist is hij betrokken bij de oprichting van een organisatie die ondersteuning biedt aan bewoners van de door de orkaan Katrina verwoeste wijken van New Orleans. Zijn charisma, lef en daadkracht maken dat hij door velen als een held wordt vereerd. In 2008 valt hij echter in linkse kringen ongenadig van zijn voetstuk, als blijkt dat hij als informant voor de FBI werkt en verantwoordelijk is voor de arrestatie van twee jongemannen die een bedreiging zouden vormen voor de republikeinse conventie van dat jaar, maar die waarschijnlijk door Darby zijn opgehitst. Informant vertelt zijn levensverhaal aan de hand van interviews en reconstructies. De maker laat de hoofdpersoon zelf aan het woord, maar ook zowel (voormalige) bewonderaars als critici geven hun kijk op de man en zijn daden. Zo ontstaat een fascinerend beeld van iemand die zijn daadkracht en idealen inzet om goed te doen, maar ook als grenzeloze egomaniak zijn doel voorbijschiet, met verstrekkende gevolgen voor alle betrokkenen.