A Day in the Life of a Munition Worker
This revealing film uniquely documents the work carried out by women in wartime. It reconstructs a typical day at an arms factory with the intention of getting women interested in doing similar work. During World War I, women were responsible for around 80 percent of arms production. The film shows the dangerous work they did, such as filling up and assembling bombs and grenades with only rudimentary safety measures. We see a woman leaving her house early in the morning, boarding the train to the factory, and donning overalls and rubber footwear as she fills and assembles the bombs and grenades. The film then goes on to highlight the hygiene and medical checks. It ends with a medium shot of a woman taking off her mask and smiling to the camera, followed by a fluttering Union Jack.