Quebramar
A group of friends from São Paulo head for a secluded beach to celebrate New Year’s. Together they relax, sunbathe and make music. And they talk: about their sexuality, their bodies, their hair, their youth, their fears, certainties and uncertainties, as anyone does sometimes with good friends.
Along the way, we learn a lot about contemporary Brazil: what it’s like to be a young lesbian in a country where homophobia is rife; what it means to have frizzy hair in a society where racism is deeply rooted. The conversations reveal the contours of a country that has hardened with the election of President Jair Bolsonaro. It’s a huge contrast with the empathy and the solidarity we see among the friends, which the crew—consisting of the women themselves—vividly conveys in an intimate and sophisticated style of filming.