Showgirls of Pakistan
Getting death threats goes with the territory for Afreen, Uzma, and Reema, three dancers from Pakistan’s Punjab province. They’ve got plenty of fans—in the theaters where they perform, as well as online—but the majority of people in Pakistan regard the way they earn a living as disgraceful. The women perform the mujra, a centuries-old dance genre that is considered vulgar nowadays.
Afreen mainly dances in theaters, while Uzma’s manager sends her to perform at private parties in other countries such as Dubai. After a successful career on the stage, Reema, a transgender woman, is finding it increasingly difficult to find work. All three of them are confronted by prejudice, strict censorship, and a deeply misogynistic climate. But that doesn’t stop them from standing up for themselves.