Climate Crimes
This complexity becomes evident in Climate Crimes. In this “dome documentary,” form plays an important role: we are surrounded by a story about our environment. The dome-shaped screen reminds us of the atmosphere, the earth and its cyclical problems. We’re engulfed by a long history of scientific models and calculations. Measurements of air polluted by industry lead to warnings about rising sea levels, global warming and desertification. These processes overlap with population explosions, migration and conflict.
A staggering change is taking place on our planet, the extent of which is barely perceptible or comprehensible. By showing the scientific models and visualizations on a single giant screen, this project achieves an overwhelming effect. It doesn’t make the problems appear any more manageable, but it certainly makes the urgency clear.