Slumberland
In a Swedish newspaper, a social worker from Stockholm described how he often receives messages in the middle of the night from the young offenders he supervises. Their question is always the same: “Why can’t I sleep?”
The Bombina Bombast company from Sweden works at the intersection of theater and new technology, and is a pioneer in the field of live virtual reality. In Slumberland they lead you to sleep, guided live by two actors in the virtual space. Make yourself comfortable and allow yourself to be transported into a digital dream world, where every star tells a story—the thoughts of young people about insomnia and the night.