Sweet Dreams
A group of determined Rwandese women are taking an original approach to restoring solidarity within their torn village community, an approach that involves drumming and ice cream. Since the civil war in Rwanda in the 1990s, not only the victims and their orphans have had to live with the gruesome memories of genocide, but also the wives and children of the perpetrators. Rwandese theater maker Kiki Katese invited women from both sides to play drums - for fun, but also to think about a new future. The drum group, the first of its kind in the history of Rwanda, features 60 women from different backgrounds. "Playing drums used to be forbidden for women," says Kiki. "I asked at the museum, but they couldn't come up with a better excuse than that the drums were too heavy for women. So I just showed them how strong women are." The group calls itself Ingoma Nshya, which can be translated as both "new regime" and "new drum." Through personal interviews with women about the war and footage of their rehearsals, directors Rob and Lisa Fruchtman show us what they foresee for the future. An unusual plan will play an important role in that future: their ice cream store Inzozi Nziza, or "sweet dreams."