Sweet Dreams
Een groep eigengereide Rwandese vrouwen creëert met drummen en ijsjes op originele wijze verbondenheid in hun verscheurde dorpsgemeenschap. Sinds de Rwandese burgeroorlog in de jaren negentig leven namelijk niet alleen de slachtoffers en hun wezen met de gruwelijke genocide in hun geheugen, maar ook de kinderen en vrouwen van de daders. De Rwandese theatermaker Kiki Katese nodigde vrouwen van beide kanten uit om te drummen - voor hun plezier, en om na te denken over een nieuwe toekomst. De drumgroep, de eerste van zijn soort in de Rwandese geschiedenis, telt zestig vrouwen met verschillende achtergronden. "Drummen was vroeger verboden voor vrouwen", stelt Kiki. "Ik ben het gaan vragen bij het museum, maar er was geen beter argument dan dat trommels te zwaar zouden zijn voor vrouwen. Dan moet ik maar laten zien hoe sterk vrouwen zijn." De drumgroep noemt zich Ingoma Nshya, wat te vertalen is als 'nieuw regime' en als 'nieuwe drum'. Regisseur Rob en Lisa Fruchtman tonen aan de hand van persoonlijke interviews met de vrouwen over de oorlog en de beelden van hun repetities wat ze in de toekomst zien. Daarin gaat een ongewoon plan een hoofrol spelen: hun ijswinkel Inzozi Nziza - 'zoete dromen'.