I Want My Money Back
Dutch filmmaker Leo de Boer couldn't resist the temptation, so he invested a lot of money in the stock market and lost big. To make matters worse, the money actually belonged to his son Michael. Now Leo wants his money back, but should he keep investing or call it quits? In this introspective film, Leo de Boer seeks out the mechanisms underlying the temptation to gamble. And why is it that other people are getting rich this way, but he isn't? In interviews with economists and professional investors, Leo tries to unravel the secret to good investing, and he asks himself what the difference is between the way he does it and the way the banks that caused the global recession do it. He also visits people who lost thousands, sometimes millions, to pyramid schemes and other forms of speculation. This tragicomic quest reveals how people cope with financial loss and what role money and greed play in our lives. The credit crunch has caused many people to lose faith in a financial system that leaves people like Leo broke. Meanwhile, Michael wants to buy a moped. Will his father manage to confess that half of Michael's capital has gone up in smoke?