Blackout Dreams
In Cuba, the nights are very dark indeed when there’s yet another power outage—but as much as possible, life goes on. People find their way around in the pitch dark, cyclists loom out of the blackness, children hang out on the streets by the light of flashlights.
There is nothing else to do but kill time, wait for a new day to dawn and for the power to be restored. The dreamlike black-and-white images of varied scenes and mysterious sounds transform the frustrating inconvenience of a power outage into a mysterious game of shadows, silhouettes, and glimmers.