Between Father and Son
This portrait of a Chinese family centers on the paterfamilias, who at the age of 85 still works his land by hand every day, his wife, who feeds and slaughters the chickens, and one of their sons, who lives in an apartment in the city and spends his days keeping company with his television and a steady flow of alcohol.
In documenting his own family, filmmaker Ronin Hsu exposes recognizable and universal family themes. Including the indisputable fact that every father is also a son.