She dreamed of becoming a dancer, but applied for a job as Hitler's private secretary. As she grew older, Traudl Junge became increasingly aware of how naïve her decision was. She grew up in an apolitical family, and for her, Hitler was the father figure she had lacked at home. She worked for him in the "Wolf's Lair" starting in the autumn of 1942, and remained loyal to him until his suicide in the Berlin bunker, where she wrote down his last will and testament. Only after the war did Junge gradually begin to realize the magnitude of the suffering caused by the Führer and her role in it. "I thought I stood at the source of the information, but in fact I was in a blind spot." She felt betrayed and guilty, and became a fervent opponent of National Socialism. In , Junge (born Gertraud Humps) speaks about her life before, with and after the Führer on camera for the first time. The film consists of two interviews and excerpts from a screening, during which Junge adds a few comments to the story she told earlier.