Hennes Armeniske Prins
Holmquist and Khardalian previously made BACK TO ARARAT, a documentary about the Armenian genocide in 1915, on which occasion they met the 80-year-old Göta from Finland, who was making out a case for immigrants and refugees in Sweden. In this film Göta tells about her life with the Armenian fugitive Sourene Erzinkian. Shortly before the war the postal worker Göta met her Armenian prince in Helsinki. They fled to Sweden, they got married and until his death in 1963 they lived in a small flat in Uppsala. The only thing he had told her was that he had once been part of the circle around Stalin, but that he had deserted to Finland because he was fed up with communism. However, in the university library of Oslo, where Erzinkian‘s memoirs are, Holmquist and Khardalian find out the truth and suddenly confront poor Göta with a completely different ‘Prince’.