24h Berlin - A Day in the Life
24h Berlin -- A Day in the Life has been called the world's longest documentary. On September 5, 2009, 80 camera teams followed the adventures of various residents of the German metropolis for a day and a night. The 24 hour-long documentary is an ode to the city in which the lives of millions of people suddenly changed because they were no longer willing to accept the wall that split them in two. The makers of this film wanted to find out about modern life in Berlin. The scene shifts from the trendy clubs and restaurants in the city center to a jail in the north and then to the south, west, and east. The cameras follow many different kinds of people, ranging from a call center employee to a drug addict to the city's mayor. We see a transvestite transforming himself into Gloria Viagra and performing an evening show with her band, and we watch as Bild magazine general editor Kai Diekmann expresses to his editorial team what he truly thinks about the quality of their work. Even a few sex scenes were included in the final edit -- sex is part of life in the city, after all. The 24 episodes draw from 750 hours of raw footage.