24h Berlin - A Day in the Life
24h Berlin -- A Day in the Life is wel 's werelds langste documentaire genoemd. Tachtig camerateams volgden op 5 september 2009 gedurende een dag en een nacht de avonturen van willekeurige bewoners van de Duitse miljoenenstad. De vierentwintig afleveringen van een uur zijn een hommage aan de stad waar op 9 november 1989 het leven van miljoenen mensen plotseling veranderde doordat ze niet langer accepteerden dat een kilometerslange muur hun stad in tweeën splitste. De makers van deze film wilden weten hoe het leven in Berlijn er nu uit ziet. De camera's reizen van de trendy clubs en restaurants in het centrum naar een gevangenis in het noorden en weer terug naar het zuiden, het westen en het oosten. Ze lopen mee met mensen die sterk van elkaar verschillen, zoals een callcentermedewerker, een drugsverslaafde en de burgemeester van de stad. We zien een travestiet die zichzelf ombouwt tot Gloria Viagra en 's avonds optreedt met haar band tot aan Bild-hoofdredacteur Kai Diekmann die zijn redacteuren hartgrondig toespreekt over de kwaliteit hun werk. Zelfs een paar seksscènes werden in de montage niet weggesneden -- ook die horen bij het leven in de stad. De vierentwintig afleveringen zijn gemonteerd uit zevenhonderdvijftig uur ruw materiaal.