Return to Homs
Filmed between August 2011 and August 2013, this is a remarkably intimate portrait of a group of young revolutionaries in the city of Homs in western Syria. They dream of their country being free from President Bashar al-Assad and fight for justice through peaceful demonstrations. As the army acts ever more brutally and their city is transformed into a ghost town, the young men become armed insurgents.
The protagonists are two friends: Basset, the charismatic 19-year-old goalkeeper of the national soccer team whose revolutionary songs make him the voice of the protest movement in his neighborhood of Bayada, and the 24-year-old media activist and cameraman Ossama from the adjacent Khaldeeye neighborhood. The close-up camerawork takes the viewer right into the group.