Journey to the Sun
Filmmakers Susana de Sousa Dias and Ansgar Schaefer assembled a huge quantity of images from this time, in countless photo albums and archives. Carefully composed sound effects enhance the immersive atmosphere of this little-known story, while off-screen the former “guest children” recall this extraordinary, sometimes deliriously happy period that was also confusing for all concerned—hosts and guests alike. After about ten months, they were shipped back to Austria—with labels hanging from their necks like postal packages.