Just a Reflektor
The world of the young woman slithering sensually through the streets of Haiti becomes your world, and vice versa, in this interactive music video. For Just a Reflektor, Canadian band Arcade Fire, known for their theatrical art rock, once again collaborates with the Google laboratory (with whom they created their 2010 interactive video The Wilderness Downtown) and director Vincent Morisset, who was responsible for the pioneering interactive music video Neon Bible in 2007. For Just a Reflektor, you construct a video installation at home by connecting a smart phone or tablet to your desktop computer or laptop using the webcam and Wi-Fi. You can then use the small screen to mirror the video playing on the larger screen. Fiction and reality converge as your actions and movements become part of the clip. Sitting behind the screen, both the user and the young woman are "Trapped in a prison, in a prism of light," as Arcade Fire's lead vocalist Win Butler sings. In the Internet age, everyone is connected with everyone else. Morisset uses this captivating interactive experiment to ask what has happened to real connectedness.