A Skin So Soft
Jean-François, Alexis, Cédric, Ronald, Benoit and Maxim are bodybuilders who will do all it takes to keep their bodies in exceptional form. Without commentary, this exclusively observational mosaic portrait shows the bodybuilders in calm, carefully selected scenes. The focus isn't limited to the tough daily training regime, the posing, the attention paid to appearance, the oiling of muscles and the weighing of the special diet. The competition or wrestling show they are preparing for appears only briefly, leaving more time for showing the solidarity behind the scenes and everyday activities at home. Sometimes we even see them quietly sleeping or catch them in an unexpectedly emotional moment. Curiosity about their bizarre physique makes way for a close-up of a face in an apparently unsuspecting moment. When they are with their families or girlfriends, or coaching their fellow bodybuilders, these gentle giants reveal individual personalities that are less macho than one might suspect.