Wolf Whispers
A brother and a sister. He makes lists, she tries to understand him. But he doesn’t want to talk about his lists—certainly not on camera, and actually not at all. Filmmaker Chloé Belloc tries to connect with her autistic brother Baptiste, but it’s clear that talking isn’t going to work.
“Since I was a child, my brother has been absent,” she says at the beginning of her short documentary, in which she tries to break through this absence. She only succeeds when she realizes that it’s due not only to Baptiste, but also to her inability to put herself in the world he experiences. In a sensitive, highly visual film, she makes a probing, artistic attempt to bridge the gap. Not with words, but by listening and giving space to her brother’s silence.