A Hundred Patients of Dr. Jia
Only one or two patients in Doctor Jia's office notice the camera and inquire about it. The aging, well-spoken doctor, known to many as Grandpa Jia, lightly waves the question away, saying either that it is just there for fun or to prevent theft, adding that a patient's clothing was recently stolen during a medical examination. The truth is that filmmaker Wang Hongjun placed the camera there. He recorded the comings and goings of the many patients in this small Chinese clinic, from a stationary position and without the addition of commentary, interviews or music. Tirelessly, Dr Jia soothes the anxious, prescribes medicine, takes blood, tries to convince someone to stop drinking, examines painful arms and legs, cracks a finger back into place, lights a cigarette, and has animated conversations with his patients and the people who come with them. They discuss the fuss surrounding the recent earthquake, police corruption, the Olympics in Beijing, and the carcinogenic poisons found in some factories. The result of this good-natured cacophony is an impression of not only the doctor's working life, but also a group portrait of the local population.