Climbing Spielberg
How do you get into Hollywood? Three young Flemish filmmakers are not planning on leaving it up to fate, so they aim for the big cheese in Tinseltown: Steven Spielberg. The diplomas they just obtained from the Brussels Film School are not providing them with the cash flow they need to jumpstart a big, compelling movie career, so Cecilia, Senne, and Raf head to Hollywood to speak with the blockbuster director. Armed with DVDs of their graduation films, they plan to sell Spielberg a screenplay they wrote themselves. Penniless, they spend 40 days hanging posters around downtown Los Angeles, they appeal to radio and TV stations, meet Steven's hairdresser, sneak into the Academy Awards, and talk to famous people at a benefit. The film becomes a road movie when the brave Belgians decide to visit Spielberg's childhood home in Phoenix, hoping to learn more about his youth. They even use the same crafty tactics that Spielberg employed himself to get a job as a director. The documentary is organized as a TV series and was broadcast in episodes on the Belgian channel Jim. A voice-over and short animated sequences illustrate the three friends' quest, and we also find out what they are cooking up next.