These Memories Won't Last
When Stu Campbell found his elderly grandfather on the roof in his underwear, he thought he had finally lost his marbles for good. But what had actually happened? The old man had been repairing the TV antenna when his trousers got caught on a hook. He thought it would be better to take them off so they didn’t tear. A logical decision by a man who always prided himself on his cleverness, right into the early stages of dementia. Campbell tells his grandfather’s story in this interactive web animation. Between periods of confusion, an eventful life bubbles to the surface in lively animations supplemented by explanatory texts. Scroll up to follow the very literal narrative line, which discloses the wonderful, tragic and at times comical events from his grandfather’s life, including tricky misunderstandings concerning stolen caps and dentures. The increasingly large gaps in the old man’s memories are also presented in images, text and sound design. What does slipping into dementia really mean? And what does this disease mean for his loved ones?