Everything Must Fall
When South African universities raised their fees in 2015, initially peaceful protests were held at the University of the Witwatersrand (commonly known as Wits). #feesmustfall became the battle cry for those struggling to keep school affordable and to prevent the poorer black population from being excluded from a decent education. Poverty was already rampant before the fee hike, with thousands of mainly black students dependent on food banks on a daily basis.