The Red Mosque
The filmmaker had great difficulties gathering footage as filming is not appreciated everywhere in Pakistan. The result is a collection of fragments, alternated by inserted texts that summarise the events and backgrounds. The film also introduces scholars and intellectuals who condemn Musharraf's actions as an illegal act and a strategic miscalculation. Once again, proves how complex the issues surrounding fundamentalism in Islamic countries are.