Sarah Palin - You Betcha!
British documentary filmmaker Nick Broomfield bites his teeth into the image of Sarah Palin, the popular conservative hockey mom from Alaska who almost became Vice President of the United States. Broomfield, the uncrowned king of tough subject matter, has made award-winning portraits of the Afrikaner Resistance Movement leader Eugène Terre'Blanche (The Leader, His Driver and the Driver's Wife) Margaret Thatcher (Tracking Down Maggie) and Courtney Love (Kurt & Courtney) Sliding along the slippery ice of Alaska, Broomfield follows his familiar recipe and interviews everyone in the direct vicinity of his subject, waiting all the while to get a meeting with Palin herself. A long list of former friends and close employees get to have their say. Starting with the charismatic strength of Palin as captain of the basketball team, mayor, governor and candidate for the vice presidency, these people sketch a tarnished picture of a shortsighted, narrow-minded, Christian fundamentalist who followed a path of intimidation, abuse of power, lies and unjustified firings. Brookfield concludes with the question of what could happen if Palin were to become President of the United States. The answers are pretty clear. Palin, now a member of the ultra-conservative Tea Party movement, has never ruled out a run for the presidency in 2012.